Wanneer je elke dag mensen gelukkig maakt met een ijsje, wil je je liever niet bezighouden met een verzekeringsrompslomp. Dat snapt Jan Foubert maar al te goed. Hij bouwde het ijsmerk Foubert uit tot een vaste waarde in Vlaanderen. "Ons ijs is een miniluxemomentje", zegt hij. "En zo voelt het contact met onze verzekeringstussenpersoon ook: correct, vlot en zonder zorgen."

Ambacht met een twist

Foubert is allesbehalve een klassiek ijsbedrijf. “We maken Italiaanse gelato, maar dan op z’n Vlaams. Met volle smaken en lokale ingrediënten. Ambachtelijk, zonder industriële afvulling of automatische lijnen. Alles gebeurt bij ons met de hand en het hart.”

Dat vertaalt zich ook in hun manier van werken: 15 tot 20 vaste medewerkers, maar ook een indrukwekkend leger van zo’n 300 jobstudenten per jaar. Voeg daar 15 ijskarren aan toe, een eigen ijssalon, mobiele verkoop en een groeiend netwerk van B2B-klanten, en je krijgt een dynamische, atypische organisatie waar elke dag anders is.

Verzekeringen zonder ruis

"In zo’n context heb je een verzekeringspartner nodig die mee is met waar je als bedrijf voor staat", vertelt Jan Foubert. "We zijn klant bij Verbraecken & Partners sinds 2018. Zij begrijpen dat we geen standaardbedrijf zijn. Schadegevallen? Die moeten snel afgehandeld worden. Geen lange wachttijden of oeverloze communicatie. Gewoon: correct, duidelijk en efficiënt."

De samenwerking met Marc Verbraecken omschrijft Jan als bijna onzichtbaar – en dat bedoelt hij positief. “Marc en zijn team werken achter de schermen, regelen alles in stilte. Geen overbodige telefoontjes of mails, gewoon actie. Als er iets is, dan is het in orde voor je het goed en wel beseft.”

Snelheid als noodzaak

Voor een bedrijf dat 7 op 7 open is, is tijd letterlijk geld. “Stel je voor: een ijskar kan niet uitrijden door een ongeval, en er is geen vervangwagen. Dan is het cruciaal dat die ijskar zo snel mogelijk terug up and running is om de business draaiende te houden. Elke minuut dat die niet kan rijden, kost ons geld. Er is geen ruimte voor fouten of vertragingen.”

Verbraecken & Partners begrijpt dat. Elk dossier – van kleine schade tot complexere gevallen – wordt aangepakt met hetzelfde doel: zo snel mogelijk terug operationeel zijn. “En dat lukt, keer op keer. We hebben zelden discussie of betwisting. Dat vertrouwen is goud waard.”

Partnerschap zonder poespas

Net zoals bij Foubert alles draait om genieten zonder drempels, zo ervaart Jan de samenwerking met zijn verzekeringsadviseur. “Wij willen dat onze klanten nooit moeten twijfelen: ‘Zal Foubert open zijn?’ Het antwoord is altijd ja. En datzelfde verwachten we van onze partners. Verbraecken & Partners is er gewoon, wanneer het telt. Zonder gedoe.”